Fifa 09 Taktikleri

Spread the love

Fifa’dan bahsedicem fakat pes’i de konuşmadan fifa hakkında bir şeyler yazmak imkansız. Ps one’dan beri pes oynayan biri olarak, fifa’ya geçme arifesinde çok sancılı bir dönem geçirdim. Bu dönemde fifa hakkındaki ilk izlenimlerim şu doğrultudaydı; “evet fifa gayet gerçekçi olmuş atmosfer falan süper fakat pes pestir”. ps3’e demoları indirdikten sonra defalarca oynadım, belki pes’in demosu kötüdür diye oyunlar çıktıktan sonra hemen almadım fakat açıkcası sonuç tam bir hüsran pes açısından.

Fifa ise oynadıkça güzeleşen bir oyun, şunu rahatlıkla iddia edebilirim fifa gelmiş geçmiş en güzel spor simulasyonudur, futbol demiyorum spor. Paslar, taktiğin oyuna etkisi, vuruşlar, tepkiler. Fifa da ne yapmak istiyorsanız yapabiliyorsunuz, düşündüğünüzü aynen sahaya yansıttığınız gibi neredeyse istediğiniz noktaya analog stickler aracılığı ile şut çekme şansınız var, daha ne olsun bilmiyorum. Eskiden pes oynarken tv’de maç izlediğimiz dönemlerde ” pes de olsa oradan vurursun seker dönen topa vurursun gol olur ” derdik. Şimdi fifa oynarken şunu diyoruz ; ” olm lan harbi fifa’daki gibi oldu “. Bu noktada fifa gerçekten bir klasik yarattı, tabi bunu bozmakta usta olması da, bildiğimiz bir gerçek. Ama online updateler, lisanslar, stadlar, oyuncuların özellikleri, takım oyununa önem vermesi, aklıma gelmeyen birçok şey bakımından biri bozulsa diğeri bozulmayacağından uzun süre fifa oynarız gibi geliyor.

Gelelim oyuna, bu oyunda pes’deki gibi bir taktik yaratamazsınız rakibinize karşı; ister ps3 olsun ister arkadaşınız. Yani sürekli kornerden vurarak gol atamazsınız, ya da sürekli sağ kanattan gelirseniz hiçbir zaman bir şey olmaz çünkü yapay zeka kuvvetli olduğu gibi, oyunda taktik de çok önemli. Peki napcaz ? oyunu yaymaya çalışmalısınız, sağ kanattan sola uzun paslar atıp, oyunun yönünü değiştirip boş alan bulmanız lazım, oynadığınız takımın oyuncularının özelliklerini bilmeli ona göre o köşeye vurmalısınız, atıyorum sol ayaklı bir adam sağ ayağıyla çok zor gol atıyor, çok az basmanız lazım şut tuşuna.

Çalım olayı da tam bir zamanlama işi, yani çalım tuşu ve sağ analog stick ile yapılan haraketler son derece güzel ama rakibinizin size doğru kayacağını daha önceden hissetmeniz lazım başarılı olmak için.

Üçgeni çok sık kullanın, ayrıca aşırtma tuşu (bende L1) ile birlikte üçgene basarsanız kanat oyuncularınızın önüne çok güzel havadan paslar bırakabilirsiniz.

karşı karşıya kaldığınızda kaleciye birkaç metre kaldığında kalenin daha geniş boş alanına doğru ayak içi plase tuşuna ( bende R2 sizde R1 olabilir) basın, oyuncunuz köşeye bıraksın topu.

Gözünüzü sevim online oynarken Mancheste United’i seçmeyin, en güçlü olabilir lakin ayıptır, mesela aston villa çok etkili bir takım, başka takımlarda var oynayın oynatın. sürekli pas tuşuna basıp basıp defansın dengesi belki bozulur diye düşünmeyin, son pasta genelde kendi takımınız hata yapıyor.

Defans yaparken adama doğru koşup, X’le almaya çalışmayın. super cancel denen bir şey var, (bende L2 ve R1 sizde L2 ve R2 olabilir ) ona basarsanız defans oyuncunuz adamı karşısına alıp yavaş yavaş geri koşar tabi bir noktada cancel’i bırakıp x le topu almanız lazım zamanlama önemli

 

Tam çözemediğim şeyler,

sıfıra inip 2 kere havadan orta tuşuna basmayla 1 kez basmak arasında bir fark var mı ?

Uçan kafa, rövaşata gibi şeyler için kesik kesin şut tuşuna mı basmalıyız ? basılı mı tutmalıyız yoksa artistik hareket yapmak için kullandığımız ya da ayak içi plase şutlar için kullandığımız sağ sol arka tuşlardan birine mi basmalıyız sizce ?

Topa kayarak son anda pas vermek sizce nasıl oluyor ?

En önemlisi, pes’de bir şey vardı kenardan orta yapıldı mı ortadaki adamı topa doğru koşturur sonra vururduk, bunda öyle bir şey var mı ? kenar ortalarında ortadaki adamı hafif ön direğe doğru top havadayken getirebiliyor muyuz sizce ?